Blog

Blijf op de hoogte

Bart's Blog: Goed nieuws over onze community funding campagne

Hier is ie dan: mijn eerste blog! Omdat misschien nog niet iedereen mij kent zal ik mezelf eerst kort voorstellen. Mijn naam is Bart en ik werk sinds een half jaar als marina succes manager voor Blue Water App. Tijdens het vaarseizoen heb ik vooral een hele faciliterende rol in en om al onze aangesloten havens. Ik kreeg meteen een goede vuurdoop afgelopen zomer met alle Nederlanders die een boot kochten en in eigen land op vakantie gingen.

Gelukkig breng ik al m'n hele leven mijn tijd het liefst door op het water. Ik heb zelf een grote rib waar ik tijdens vakanties mee op avontuur ga, tentje mee en lekker op pad. Meestal zien we dan wel waar we overnachten... Afgelopen zomer is dat avontuur er een beetje bij ingeschoten, maar het water heb ik gelukkig niet hoeven missen. 

Met alle maatregelen was het afgelopen zomer denk ik wel extra fijn voor havens om betalingen via Blue Water app te ontvangen. Het voorkwam rijen bij het havenkantoor, afstand houden werd er eenvoudiger door en toch was de haven gezellig vol. Havenmeesters kunnen elk moment van de dag op de computer zien wie er betaald heeft en met de app kan eenvoudig buiten openingstijden betaald worden. De app is dan vooral handig als aanvullende betaalmethode. Wanneer een boot pas tegen middernacht binnenkomt of heel vroeg weer vertrekt, is betalen met de app voor veel watersporters een uitkomst. Een bijkomend voordeel is dat vrijwilligers en havenmeesters door het gebruik van de app meer tijd en energie overhouden voor andere zaken. 

Met al die vakantiegangers in eigen land was het best druk op het water en in de havens! Door het gemak van de app en het veelvuldige gebruik (het aantal downloads steeg afgelopen zomer in drie maanden tijd met 45.000!) stijgt ook de vraag naar meer havens om met de app te kunnen betalen. Door de 1,5 meter samenleving zijn er al steeds meer havens die de hulp van de app inschakelen en we verwachten dat dit aantal richting volgend seizoen verder zal stijgen. De komende maanden zijn we dan ook druk met het aansluiten van nieuwe havens, gemeentes en bedrijven. We adviseren over het gebruik van de app en helpen met implementeren van de betaalmethode. 

Om de aanwas van alle nieuwe gebruikers en havens op te kunnen vangen en de service van Blue Water App op hetzelfde niveau te kunnen houden is in samenwerking met Symbid een community funding campagne opgezet. Het goede nieuws is dat de campagne in no time echt super succesvol is geworden! Naast uitbreiding van de service en support komen er deze winter diverse updates voor de app en zullen er nieuwe functies toegevoegd worden. Dus dat is goed nieuws. We zullen jullie de komende tijd via onze website en social media op de hoogte houden van alle ontwikkelingen.

Ps. Voor meer informatie over de hele community funding campagne kunnen jullie terecht bij Chris. Hij weet alle details en kan al jullie inhoudelijke vragen beantwoorden! Wil je graag een keer met mij om de tafel over hoe ik jouw (favoriete) haven kan helpen, mail me dan even op bart@bluewaterapp.com 



Terug naar vorige pagina
Copyright 2020 © Blue Water APP